Page 5 of 5
References
- Adorno, Theodor W. (1995), “On Some Relationship Between Music and Painting”, The Musical Quarterly, 79/1, pp. 66-79.
- — (2003), “Art and the Arts”, in Id., Can One Live After Auschwitz? A Philosophical Reader, ed. by Rolf Tiedemann, pp. 169-193.
- Auslander, Philip (1999), Liveness: Performance in a Mediatized Culture, New York, Routledge.
- Balzola, Andrea (2004), "Principi etici delle arti multimediali", in Balzola, Andrea – Monteverdi, Anna Maria [cur.], Le arti multimediali digitali. Storia, tecniche, linguaggi, etiche ed estetiche delle arti nel nuovo millennio, Milano, Garzanti, pp. 441-442.
- Bizzaro, Nicola (2007), "Match für drei Spieler (1964-1966)", «Philomusica on-line», VI/3.
- Clementi, Aldo (1964), "Teatro musicale oggi", Il Verri, 4, pp. 61-66.
- De Benedictis, Angela Ida (2001), "'Intolleranza 1960' di Luigi Nono: Opera o Evento?", «Philomusica on-line», I/1.
- — (2007), "Intervals at the Service of Dramaturgy: The Conception of 'Character-rows' in 'Intolleranza 1960' by Luigi Nono", in Ferrari, Giordano [ed.], L’écriture musicale et son expression scénique au XXe siècle, Paris, L’Harmattan, pp. 49-68.
- — (2009), "'Intolleranza 1960' von Luigi Nono - Wandlungen eines Librettos", in Schneider, Herbert – Schmusch, Rainer [hrsg.], Librettoübersetzung. Interkulturalität im europäischen Musiktheater, Hildesheim, Georg Olms Verlag, pp. 305-327.
- Evangelisti, Franco (1964), "Teatro musicale oggi", Il Verri, 4, pp. 66-68.
- — (1991), Dal silenzio a un nuovo mondo sonoro, Roma, Semar.
- Ferrari, Giordano (1996), "'Die Schachtel' di Franco Evangelisti: tra suono e immagine, un’avanguardia del teatro musicale degli anni Sessanta", Musica/Realtà, 49, pp. 71-86.
- — (2000), Les débuts du théâtre musicale d’avant-garde en Italie. Berio, Evangelisti, Maderna, Paris, L’Harmattan.
- Kühnel, Jürgen (2000), "Mimesis und Diegesis - Szenische Darstellung und filmische Erzählung. Zur Ästhetik der Oper in Film und Fernsehen", in Csobádi, Peter – Gruber, Gernot – Kühnel, Jürgen [hrgs.], "... Ersichtlich gewordene Taten der Musik." Das Musiktheater in den audiovisuellen Medien, Salzburg, Anif, pp. 60-79.
- Lux, Simonetta – Tortora, Daniela (2002) [cur.], Collage 1961. Un’azione dell’arte di Achille Perilli e Aldo Clementi, Roma, Gangemi.
- Marcuse, Herbert (1964), One Dimentional Man: Studies on the Ideology of Advanced Industrial Society, London, Routledge and Kegan.
- Markopoulos, Gregory J. (1971a), “Towards a New Narrative Form in Motion Pictures” [1963], in Id., Chaos Phaos, Firenze, S.T.I.A.V., vol. II, pp. 7-9.
- Markopoulos, Gregory J. (1971b), “Towards a New Sound Complement for Motion Pictures” [1967], in Id., Chaos Phaos, Firenze, S.T.I.A.V., vol. II, pp. 87-93.
- Nonnis, Franco (1964), "La scatola, musica di Franco Evangelisti, testo e guida per una messa in scena di Franco Nonnis", Grammatica, 1, pp. 23-29.
- Tortora, Daniela (1998), "(A)lter (A)ction: un tentativo di teatro musicale d’avanguardia", Il Saggiatore Musicale, V/2, pp. 327-344.
- — (2003), "Collage, teoria e prassi del teatro musicale d’avanguardia", Luxflux, 1.
Website
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>
|